Nieuws

HELP! Mijn lintje is geknapt.

Wij krijgen wel eens de melding dat het printlint in de kaartprinter is geknapt.

Dit kan verschillende oorzaken hebben, maar de meest voorkomende is dat de temperatuur van de printkop te hoog wordt.

Bij een dye-sublimation lint kun je heel intensief of minder intensief in kleur printen.

Als je heel intensief print, krijg je vettere kleuren, maar om dat te krijgen moet de kop van de printer warmer afdrukken met deze kleur. En als de temperatuur te hoog wordt kan het lint gaan plakken aan de kaart, waardoor hij breekt.

Het is dan raadzaam om bij de instellingen van de printer te gaan kijken hoe “vet” de instellingen staan. Door het “schuifje” te verplaatsen naar minder vet is het probleem vaak te verhelpen.

Een andere oorzaak kan zijn dat een verkeerd linttype is geselecteerd in uw afdrukvoorkeuren.

Gooi uw lint niet weg!

Een geknapt lint kan eenvoudig worden geplakt met plakband. Verwijder het lint, zoek de gebroken uiteinden op. Knip het zodanig af dat de uiteinden zo recht mogelijk zijn. Trek dan de uiteinden over elkaar en zorg dat ze elkaar overlappen. Plak ze aan elkaar met plakband.

Plaats het lint terug in de kaartprinter.